Bolesti na hrudníku – infarkt, alebo blokáda chrbtice?

Raz prišiel pacient, 34 ročný chalan na vyšetrenie a rehabilitáciu. Na otázku, s čím má ťažkosti odpovedal, že ho bolí predná strana hrudníka.  Trvalo to už 6 mesiacov. Za ten čas už absolvoval 3x pohotovosť a EKG, kde sa na srdci nič nepotvrdilo. Znamenalo to, že problém nie je so srdcom, ale s chrbticou. Pri vyšetrení som zistila naozaj blokády spojení rebier s hrudnou kosťou. To sme napravili a pokračovali sme na hrudnej chrbtici. Tam mal pán  asi 6-7 blokád.

Je možné aby toto spôsobovalo takéto bolesti a imitovalo infarkt? Áno, je to pomerne častý nález. Samozrejme, treba v prvom rade vylúčiť ochorenie srdca jednoduchým vyšetrením elektrickej krivky srdca -EKG.

Ak je srdiečko v poriadku, treba pátrať ďalej a práve chrbtica býva vinníkom.

Pri blokáde hrudných kĺbikov – medzi stavcami navzájom a spojení rebier so stavcami, sa často sťahom svalov zacvikne nerv, ktorý vychádza z miechy smerom dopredu. To môže vyvolať bolesť na hrudi (ale táto bolesť je miernejšia ako pri infarkte), ak je to v dolnej hrudnej chrbtici tak môžu byť bolesti alebo kŕče v bruchu. Správnou technikou odblokovania – manipuláciou alebo mobilizáciou a cvičením to môžme účinne zastaviť.

Niekedy sa nepodarí odblokovať chrbticu hneď, to býva v prípade dlhodbejších blokád, nesprávnych pohybov a držania tela. Použijeme na to najčastejšie super inductive system, prípadne laser, klasickú elektroliečbu a cvičenie.