Ako liečime bolesti krčnej chrbtice?

Včera som čítala článok v jednom časopise o liečbe bolestí krčnej chrbtice. S niektorými radami súhlasím, s niektorými až tak nie.

Napríklad, že liečba je v prvom rade liekmi. Áno, lieky tlmiace bolesť na začiatku sú ok, keď nás “sekne” a bolesť je silná. Ale obyčajne si stačí dať analgetikum 2-3x.
Dôležité je mať krk v teple, ale neznamená to, že sa nesmieme hýbať.
Silný spazmus – svalový kŕč sa postupne uvoľňuje aj malými mikro pohybmi.

Vhodné je od začiatku aj magnézium (horčík), dostatočný príjem tekutín, cca 3 litre za deň a oddych. Treba rátať s tým, že obmedzenie pohybu a bolesti môžu byť jeden, dva dni. Potom by sa postupne malo začať s cvičením.

Ak sa tieto stavy opakujú, alebo ste seknutí dlho, treba vyhľadať odbornú pomoc. Práve fyzioterapia dokáže účinne pomôcť a nezaťažuje organizmus chemickými látkami ako lieky.
Dlhodobé užívanie liekov uvoľňujúcich svaly je nesprávne. Tieto lieky uvoľnia totiž aj tie svaly, ktoré uvoľniť nechceme. Pretože všetky svaly na tele majú svoje napätie – tonus na to, aby držali telo alebo pohybovali končatinami. Nežiaduce účinky týchto liekov sú aj ospalosť a slabosť.

U nás využívame z fyzikálnych metód vysokointenzívny laser, ktorý zle prekrveným tkanivám dodáva energiu a naštartuje liečivé procesy na bunkovej (mitochondrie) úrovni. Ak je spazmus silný, použijeme vysokofrekvenčnú magnetoterapiu (SIS) pôsobiacu analgeticky na nervové zakončenia a svaly. Tá vie uvoľniť aj hlbšie tkanivá a kĺby, ku ktorým sa manuálne nevieme dostať. Mäkké a moblizačné techniky sú na našej ambulancii samozrejmosťou.

Viac info o liečbe na našej stránke www.fyzioactive.sk