Skoliózy

Skolióza je nesprávne esovité zakrivenie chrbtice keď sa pozeráme zozadu. Prečo vzniká? Príčina nie je celkom známa, pravdepodobne ochorenie vzniká už v dojčenskom veku. Často je to porucha na úrovni centrálneho nervového systému. Ak sa včas táto porucha včas nezachytí a nezačne sa s ňou dostatočne pracovať, môže dospieť do skoliozy. Sú rôzne stupne ochorenia podľa stupňa zakrivenia. Ťažším stavom sa odporúča nosiť korzet, ba dokonca operačné zafixovanie chrbtice. No aby sme nedospeli do tohto štádia je NAOZAJ nutné cvičiť! Zvýrazňujem to schválne, pretože sa často stretávam s názorom, že cvičiť netreba, veď stačí korzet. Samozrejme, že treba a o to viac. Skolioza vzniká slabosťou svalov správne držať vzpriamenú chrbticu. Obyčajne sa so skoliozou stretávam u detí, ktoré majú málo aktívneho pohybu, alebo prestali sa venovať športu. Často majú tieto deti (a ich rodičia) akýsi “pohodlný” prístup k životu. Čo teda s tým? Každodenné cvičenie, pravidelný pohyb, šport. Zo športov sú najlepšie symetrické športy ako atletika, beh, plávanie, bicykel, jazda na koni…Zákaz športu u takýchto detí pokladám za zastaraný a poškodzujúci. Áno, je to ťažké, je to drina. Ale čo je lepšie, cvičiť každý deň, alebo nosiť korzet 23 hodín denne? V korzete je telo v podstate zavesené. Síce poskytuje oporu, ale svaly v ňom nepracujú. Je lepšia operácia, kde znehybnia prakticky chrbticu do konca života? Myslím si, že nie. Pretože svalové poruchy tam už ostanú a budú spôsobovať bolesti. Tak, čo ste si vybrali? :)
My ponúkame fyzikálnu terapiu na bolestivé zóny a cvičenie, ktoré individuálne prispôsobujeme.