Diagnostický ultrasonograf

Diagnostická sonografia významne zlepšuje a spresňuje diagnostiku určitých porúch pohybového systému priamo v ambulancii. Môžeme vidieť svaly a kĺby, môžeme ich hodnotiť pri pohybe. Najvhodnejšie na ultrazvukové zobrazenie je plecový kĺb, ale aj koleno, lakeť, členok, achilova šlacha a iné. Vidíme stav kĺbov, šliach, svalov, nervov, opuchy, môžeme hodnotiť zápalovú aktivitu.

Výhoda sonografie je, že nezaťažuje, nemá žiadne kontraindikácie, nebolí, je pomerne rýchla.

Pri plecovom kĺbe vidíme rotátorovú manžetu, či nie je prasknutý niektorý sval, šlacha, či je tam opuch, burzitída, čiastočne aj stav hlavice ramennej kosti. V kolene vidíme menisky (okrem vnútornej časti), väzy, opuchy, Bakerovu cystu, opotrebovanie. Na lakťovom kĺbe môžeme vidieť či je prihrotenie alebo výrastok pri epikondylitíde (tenisový lakeť), alebo opuch, stav opotrebovania kĺbu. Pri syndróme karpálneho tunela môžeme zhodnotiť útlak mediánneho nervu na zápästí. Ďalej vieme hodnotiť napríklad achilovu šlachu – či je zhrubnutá, pretrhnutá, či je tam výrastok na päte, burzitída. Veľkú pomoc zohráva ultrazvuk pri poraneniach svalov a šliach – vidíme natrhnutia, pretrhnutia, opuchy, zakrvácanie, prekrvenie.

Toto je len zopár vecí, ktoré sa najčastejšie hodnotia, ale možností je viac. Jediná nevýhoda je, že signál ultrazvuku prichádza len po kosť, takže nevieme zhodnotiť napríklad stav platničiek v chrbtici.

Objednávanie na www.fyzioactive.sk/rezervacie alebo telefonicky na 0948 074 788

Výhody terapie

bez bolesti a vedľajších účinkov

diagnostika