Nálezy na MR, CT, RTG versus realita

Veľmi často sa mi stáva, že príde vydesený pacient, aký strašný nález má na MR chrbtice. Má vytečené platničky, alebo posunuté stavce. Na RTG chrbtice má výrastky. Na kolenách alebo bedrových kĺboch má hrozné opotrebovanie.

Napriek tomu, často títo ľudia dokážu fungovať pomerne dobre. Áno, niekedy je nález naozaj zlý a spôsobuje veľké problémy. Ale veľa krát vyzerá nález zle a v reáli to až také zlé nie je.

Prečo to tak je?

Pretože každý sme iný. Každý má telo trochu iné a inak vníma bolesť. Po ďalšie bolesti nie sú len z oblasti kostí a kĺbov. Sú aj zo svalov a ich úponov alebo väzov. Keď sa tieto štruktúry ošetria a uvoľnia, bolesti ustúpia. Rôzne poskracované svaly a väzy spôsobia nesprávne postavenie kĺbov a to spôsobí poruchu funkcie daného kĺbu a priľahlých svalov.

Napríklad porucha v oblasti úponu napínača širokej pokrievky (tr.iliotibialis) na stehne. Prejaví sa bolesťou kolena.
Alebo časté asymetrie v panve a driekovej chrbtice. Všelijako poskracované svaly a väzy dokážu zošikmiť panvu, vyvolať poruchu v krížovokostrčovom kĺbiku, v prechode driekovej chrbtice na krížovú kosť. To isté v bedrovom kĺbe.

Keď uvoľníme svaly a väzy, aj pri ťažšej artróze človek môže dobre fungovať. A nepotrebuje jesť tony kolagénu a doplnkov na chrupavku. Už som mala veľa krát takých pacientov, ktorí mali ťažšie nálezy a cvičením sa dokázali udržať pohybliví a bez bolestí. Samozrejme, že občas niečo zabolí. To je úplne normálne.
Takže moja rada, vyhľadať lekára FBLR (rehabilitačného lekára), ktorý nájde príčinu a poradí Vám čo s tým robiť. Akú terapiu zvoliť a ako cvičiť.

Operačná liečba by mala byť až posledná voľba, keď zlyhá rehabilitácia, infúzie, obstreky a iné typy liečby.

Vždy je to o danom jedincovi a to treba zistiť a pracovať na tom.

Nečakajte s bolesťou a prídite za odborníkom, lekárom FBLR.

www.fyzioactive.sk
www.fyzioactive.sk/rezervacie